tirsdag 8. november 2011

Så er man igang.

Nok en ny blogger.

Kort bakgrunnshistorikk:
I august i år gikk jeg meg på en skikkelig stjernesmell. Uten å utlevere meg helt så kan jeg si at høsten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg var i gang i ny jobb og gledet meg masse. Startet og trivdes umiddelbart. Jeg kjente likevel noe murre i systemet og etter ei uke sa det bang. Jeg gikk ned for telling og her sitter jeg i dag, snart 2,5 mnd etter, noe frynsete i kanten.

Jeg må reboote eller hva man nå kaller det, og så håper jeg at jeg gradvis kan komme meg i vater igjen.

Så hva vil jeg med denne bloggen? Jo, dette banget har jo utløst et lite skred hvor gamle kunster har rullet opp til overflaten. Broderi og strikking, og da særlig det sistnevnte. Jeg har saumfart nettet og greid å okkupere hodet med strikkeoppskrifter fremfor destruktive tanker. Det samfunnet med kreative mennesker på nett har vært inspirerende. Derfor melder jeg meg på et vis inn - nå. Planen er å blogge om egne prosjekter og begynne å legge ut arbeider på Ravelry, så får vi se hvor reisen ender hen.

Det var en introduksjon til meg. Fremover vil det være prosjektene mine som dokumenteres.

Og til slutt:

" Last night, the moon - three quarters full reflected herself in the water behind the triple twisted cedar as in a Japanese print. This morning this print has changed; all the further shores have disappeared, the sun is seen as a pale radiance, and sky and water have merged and mingled. Tall rushes next to the fireplace mirror themselves unwaringly in the glassy lake, making one perfect circle, some pointed eggs, and some funny triangles. Slowly, the scent of coffee, the radiance turns to a silver sun doubled by its own reflection, and the opposite shore appears through the haze. Clearly, another perfect day is comming up."


- Elizabeth Zimmermann, Knitters Almanac

1 kommentar:

  1. Sjå der ja! Vælkømmin ut i bloggeverden. Det er ganske hyggelig her, og mange greie folk, men det har du sikkert skjønt :)

    SvarSlett